Dans: Marija Burceva, Jaar 3 Andrea Lippolis, Jaar 2 Jaime Neves Belizario, Jaar 2 Thomas Meziane, Jaar 2 Van de bacheloropleiding Docent Dans: Quinty Krab, Jaar 3 Anne Slingerland, Jaar 3 Twee studenten ontvingen [...] van de Kylián Foundation Van de bacheloropleiding Uitvoerende Dans: Filippo Gualandris, Jaar 3 Milica Mucibabic, Jaar 2 [...] Helaas waren de omstandigheden, net als vorig jaar, nog niet als vanouds en kon de ceremonie niet plaatsvinden in zijn originele vorm. Vier dansstudenten kregen de beurs uitgereikt in een dansstudio op
Rotterdam. Bachelorstudenten Dans Marc Sayer Cassú (3e jaar), Ethel Desdames (3e jaar), Agnese Biavati (2e jaar) en Haley Diallo Gabarró (2e jaar) ontvingen diezelfde avond een beurs van het Dansfonds [...] Stichting Vrienden van Codarts. Bachelorstudenten Dans Oriana Mestre Oliveira (3e jaar) en Tomas Fidalgo Simões Lucas da Silva (2e jaar) kregen een beurs van de Kylián Foundation na afloop van de voorstelling Talent
studie Inhoud studie In vier jaar ontwikkel je je tot volwaardig muziekdocent. Je doorloopt daarvoor een propedeuse van een jaar, en een hoofdfase van drie jaar. In alle jaren zijn er naast reguliere lesweken [...] met de rol van onderzoeker, ondernemer, ontwerper en coach. Jaar 2 Het tweede jaar is een verdiepend jaar. Je gaat verder met de vakken uit jaar 1 (onderwijs en muziek; praktijk en theorie) en je volgt een [...] Aan het einde van het jaar beoordelen we je op samenspelen in een band. Je ontwikkelt je verder in de rol van onderzoeker, ondernemer, ontwerper en coach. Jaar 3 In het derde jaar kies je een specialisatie
scriptie. Deze rond je af in het vierde jaar. Jaar 4 Aan het einde van je studie ben je een ervaren artiest, maker en ondernemer, die het vak van A tot Z kent. Het vierde jaar staat in het teken van je afstuderen [...] samenspel, context en onderzoek, professional development, profielruimte en uitwisseling. Opbouw Jaar 1 Het eerste jaar is een breed basisjaar. De nadruk ligt op de ontwikkeling van je technische vaardigheden [...] met STRADOC (Anatolische muziek), of met een salsa-, Braziliaans- of flamenco-ensemble. Jaar 2 In het tweede jaar verschuift het accent naar je zelfstandigheid als uitvoerend musicus. Er wordt meer van
musicus. Jaar 3 In het derde jaar krijg je de kans om je eigen keuzes te maken. Jouw eigenheid als musicus wordt steeds belangrijker. Je gaat door met de theorie-, analyse- en geschiedenisvakken uit jaar 1 en [...] context en onderzoek, professional development, profielruimte en uitwisseling. Lees meer Opbouw Jaar 1 Het eerste jaar is een breed basisjaar. De nadruk ligt op de volgende onderdelen: Hoofdvak: hier ontwikkel [...] en muziekgeschiedenis. Dit alles leer je om beter te begrijpen wat je speelt of zingt. Jaar 2 In het tweede jaar verbreed en verdiep je je kennis en vaardigheden zowel op theoretisch als praktisch gebied
circusstudenten. Jaar 3 In het derde jaar komt je eigenheid als artiest steeds meer tot uiting. Je hebt meer ‘vrije ruimte’ dan in voorgaande jaren. Deze kun je invullen met o.a. minoren. Ook dit jaar doe je ervaring [...] doe je kennis op over editen en opnametechnieken. Jaar 2 Je zelfstandigheid wordt belangrijker in het tweede jaar. Je bent meer een ‘maker’ dan in jaar 1. De invulling van je hoofdvaklessen gebeurt op basis [...] samenspel, context en onderzoek, professional development, profielruimte en uitwisseling. Jaar 1 Het eerste jaar (propedeuse) is een breed basisjaar. Je groeit als muzikant en persoon. Je leert je instrument
het gevraagde niveau per leerjaar: 1 jaar - Lefèvre Sonate (1ste deel) 2 jaar - Rose 15eme Etude 3 jaar - Cahuzac Cantilène 4 jaar - Rabaud Solo de Concours 5 jaar - Pascal Trois Légendes
door het International Office. Daarnaast werk je in het tweede jaar samen met andere afdelingen tijdens de projectweek. Jaar 3 In het derde jaar staat je individuele onderzoek als performer centraal. Je creëert [...] het derde jaar maak je een voorstel voor je afstudeeronderzoek. Jaar 4 Aan het einde van je studie ben je een ervaren artiest, maker en ondernemer, die het vak van A tot Z kent. Het vierde jaar staat in [...] samenspel, context en onderzoek, professional development, profielruimte en uitwisseling. Opbouw Jaar 1 Het eerste jaar is een breed basisjaar. De nadruk ligt op de ontwikkeling van je technische vaardigheden
voorgaande jaren zorgden de circus-, muziek- en dansstudenten van Codarts voor indrukwekkende optredens tussen de presentaties door. Codarts is dan ook trots op deze mooie samenwerking, die elk jaar weer iets [...] Zoals elk jaar vond op de eerste vrijdag van oktober de Erasmus MC publiekslezing 'Lof der Geneeskunst' plaats, in de Doelen. Dit keer was het thema 'De spreekkamer van de toekomst'. Drie topwetenschappers
Alumni Contact Meer De bacheloropleiding Docent Dans duurt 4 jaar. Hieronder lees je meer over de opbouw van het curriculum. Jaar 1 Het eerste jaar (propedeuse) is een breed basisjaar. De nadruk ligt op je [...] altijd een sterke link met het vak van Docent dans. Jaar 4 In jaar 4 heb je veel gezien en geleerd, tijd om zelf de wereld te verkennen. Je gaat een half jaar zelf inhoud geven aan jouw studie. Je krijgt kaders [...] > Home > Onderwijs > Bacheloropleidingen > Docent Dans Inhoud studie Inhoud studie In vier jaar tijd ontwikkel je jezelf heel breed: tot danser, docent, choreograaf, ondernemer en onderzoeker. Daarna kan