Team Blended Learning

Het team onderzoekers van het lectoraat Blended Learning bestaat uit:

Codarts Onderzoek _ Blended Learning_Jaco van den DoolJaco van den Dool
Lector | jvandendool@codarts.nl
Jaco van den Dool (1980) is lector van het lectoraat ‘Blended Learning’ bij Codarts en is docent aan de afdeling Kunst- en Cultuurwetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij behaalde de Bachelor Docent Muziek bij Codarts en een Master in musicologie aan de Universiteit van Amsterdam. In zijn PhD-project onderzocht hij de link tussen lichamelijke communicatie en de beheersing van muzikale vaardigheden. Daarnaast is Jaco de directeur van School of Performing Arts Kathmandu, Nepal, die podiumkunstenonderwijs verzorgt voor degenen die er geen toegang toe hebben.

Codarts Onderzoek _ Blended Learning_Arienne ZwijnenburgArienne Zwijnenburg
Arienne (MEd) is een dansdocent (hedendaagse dans). Sinds 2009 werkt ze bij Codarts, docerend aan de afdeling Muziektheater en Docent Dans, waar ze les geeft in dans en dansdidactiek. Tevens is is ze studiecoach, vice-voorzitter van de examencommissie en lid van het lectoraat Blended Learning, waar ze het onderzoeksproject Pitch2Peer leidt. Naast haar werk bij Codarts is Arienne freelance docent / choreograaf en tevens werkzaam bij Fontys (danseducatie).

Ze is gefascineerd door hoe mensen leren. Het vinden van de balans in het onderwijs tussen groep en individu, tussen ruimte geven en aanwijzingen geven, tussen proces en resultaat, tussen authentieke artistieke ontwikkeling en vakmanschap is een dagelijkse uitdaging voor haar. Haar masterscriptie in het onderwijs van Leren en Innoveren ging over peer feedback. Ze ontwikkelde een strategie om peer-feedback te implementeren via het curriculum van de afdeling Muziektheater.

Codarts Onderzoek _ Blended Learning_Wander van Baalen

Wander van Baalen
Na het behalen van zijn bachelor Media & Communicatie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, zocht Wander van Baalen (1991) naar een vervolgstudie waarin hij zijn interesse in de vele verschillende relaties tussen cultuur, technologie en samenleving verder kon ontwikkelen. Dat wist hij te vinden in de studie Media, Culture & Society-waarvan hij in de zomer van 2015 cum laude afstudeerde. Voor zijn masterscriptie, waarin hij de relevantie en samenstelling van het culturele programma in de Pauluskerk onderzicht, ontving hij de Rotterdam Scriptieprijs 2016 .

Als onderdeel van de onderzoeksgroep Blended Learning onderzoekt Wander de manieren waarop digitale communicatietechnologieën het artistieke leerproces bij Codarts kunnen verrijken. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om het Codarts-curriculum voor zowel studenten als docenten te verbeteren en te innoveren. Naast zijn werk bij Codarts maakt Wander deel uit van de docenten van het Erasmus University College.

In samenwerking met collega’s van Codarts, de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Willem de Kooning Academie coördineert Wander het RASL Double Degree-programma. Met het Double Degree-programma kunnen gemotiveerde studenten tegelijkertijd hun artistieke en academische ambities ontwikkelen. Wander gelooft dat de wereld van vandaag multi- en transdisciplinaire experts nodig heeft die complexe en multidimensionale uitdagingen aankunnen. RASL is een plaats waar theorie en praktijk samenkomen en waar studenten disciplines kunnen overstijgen.

Codarts Onderzoek _ Blended Learning_Carlo de Wijs

Carlo de Wijs
Carlo is programmaleider voor de Bachelor en Master Hammondorgel en aan Codarts en doet zijn promotieonderzoek ‘Geschiedenis en de toekomst van het Hammond-orgel’ aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

 

 

Codarts Onderzoek _ Blended Learning_Joan ten Hoonte

Joan ten Hoonte